torsdag 29. november 2012

Oppsummering

Nå er det veldig lenge siden jeg har lagt ut et innlegg over "min dag" på utplassering. Siden mine dagen stort sett er helt like. Føler jeg det er liten vist i å skrive et innlegg over at jeg har pakket utstyr nok en dag. Så fra nå av har jeg tenkt å heller lage innlegg sånn innimellom, over hva jeg har lært på utplasseringa. Jeg har lært en god del mens jeg har jobbet der.

Her får jeg prøve meg på det største bordet på huset. Et veldig stort Mackie bord. Utrolig kult å få "leke" seg med så mange kanalen og muligheter.

Senere fikk jeg prøve med på et Yamaha 10V96V digitalt miksebord. Første gang jeg prøvde meg på et digitalt bord. Lærte mye om forskjellige muligheter for effekter, compressor og EQ. Samtidig fordeler og ulemper man kan oppleve med digitalt miksebord.

Bare for å nevne, så har jeg også lært å bytta pærer på lamper. Ikke at dette er noen stor jobb.

Jeg har også lært å bygge om lamper fra "Wash" til "Beam". Dvs fra lys med stor spredning, til lys som fungerer mye som en spot. Ikke en veldig stor jobb å bygge om lampene, men effektforskjellen er veldig stor.

Og så er det min vanlige jobb. Her er scanneren jeg bruker til å finne riktig utstyr fra en ferdig lagd liste fra prosjektleder.
Veldig mange "flighter" i mange forskjellige størrelser. Her er bare en liten del av lageret.

Nedover her henger stort sett alle kablene vi bruker. Og det blir veldig mange meter med kabel på en stor jobb...

Veldig mange kabler... Er bare en liten haug her, men det fyller nesten en helt a-flight (60*60*120)

Så det er litt av det jeg har lært, pluss en oppfriskning i hva jeg stort sett gjør.

Snakkes neste gang.....

1 kommentar:

  1. Dette var et flott innlegg. Føler at det blir litt høytsvevende for meg som ikke er så teknisk på lyd, men det ble flott med bilder for å illustrere. Vi involverer lydlærer litt etterhvert også for å få faglig tilbakemelding. :) Stå på videre!

    SvarSlett